مقالات

بوی نامطبوع سرویس بهداشتی

رفع بوی نامطبوع سرویس بهداشتی

یکی از دردسرهایی که در منزل وجود دارد، بوی نامطبوع سرویس بهداشتی است. به وجود آمدن بوی بد در این مکان ها به دلیل مرطوب بودن آنها طبیعی است. بوی نامطبوع در منازل به هر شدت ناخوشایند است. برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی چه باید کرد؟ راه هکارهایی برای رفع  بوی نامطبوع سرویس بهداشتی وجود دارد که بسیار ساده است.

با این روش ها از شر بوی نامطبوع خلاص می شوید. دیگر بوی بد به سرویس بهداشتی شما راه نمی یابد. بسیاری از این موارد به راحتی و بدون هزینه در منزل در دسترس است.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی

1.تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی صورت مرتب

اولین روش برای از بین بردن بوی نامطبوع تمیز نگه داشتن فضا به صورت مرتب است. اگر فضایی تمیز نباشد هر چقدر خوشبو کننده استفاده کنید، بوی نامطبوع می دهد. در کل با تمیز نکردن سرویس بهداشتی بوی ناخوشایندی خواهد داشت. اگر سرویس بهداشتی شما کثیف باشد به راحتی نمی توان آن را خوشبو کرد. اولین قدم برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی تمیز نگه داشتن آن است.

2.استفاده از تهویه مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از تهویه مناسب دومین روش برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی است. برای سرویس بهداشتی و حمام داشتن فن یا تهویه ضروری است. ساده ترین روش برای کاهش بو، جریان هوا می باشد. مهم ترین مواردی که در خوشبو نگه داشتن فضا مدنظر است، تهویه مناسب می باشد.

بعد از نصب تهویه برای استفاده از دستشویی و حمام آن را روشن کنید. بهترین مکان برای نصب تهویه پنجره ها می باشد. پنجره ها رابطه خوبی برای کشیدن بوی بد و جایگزین بوی خوب در فضا است. هوای مرطوب در حمام به دلیل دوش داغ موجب میکروب و کپک در فضا می شود. برای جلوگیری از میکروب همیشه آن را خوشبو نگه دارید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله راهکارهای موثر برای شستن مبل در خانه پیشنهاد می شود.

نظافت سرویس بهداشتی

3.استفاده از اسپری خوشبو کننده در سرویس بهداشتی و حمام

اگر با دو روش بالا مشکل شما حل نشد، از این راهکار ساده استفاده کنید. یکی از ساده ترین روش برای خوشبو شدن این فضاها استفاده از اسپری خوشبو کننده است. می توان بعد از استفاده از سرویس بهداشتی از این اسپری ها استفاده کرد. در بازار اسپری های خوشبوکننده و ضدعفونی کننده بسیاری وجود دارد.

با خرید این اسپری ها علاوه بر خوشبو کردن فضا را ضدعفونی می کنید. این اسپری های خوشبو کننده می توانند تا ساعاتی فضا را خوشبو نگه دارند. اسپری های خوشبو کننده بوهای بسیار قوی را از بین نمی برند. برای از بین بردن بوهای قوی باید نوعی دیگر از اسپری را استفاده کرد. این نوع اسپری فضا را خوشبو نمی کنند؛ ولی بوی نامطبوع را از بین می برند. برای بوهای شدید باید از این اسپری ها استفاده کرد.

خرید محصولات کی چی: دستمال حاوی کف پنهان کی چی

4.استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی یکی از بهترین روش های طبیعی برای خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی است. گیاهان بسیاری در طبیعت موجود است که می توان از آنها روغن های خوشبو گرفت. روغن های طبیعی یکی از مناسب ترین جایگزین برای بوی نامطبوع سرویس بهداشتی و حمام است. برای استفاده از این روغن های خوشبو طبیعی باید آنها را گرم کنید. برای گرم کردن این روغن ها اسانس سوزهای بسیاری وجود دارد. برای تداوم بخشیدن بوی روغن ها باید آن را دوباره تجدید کنید.

5.تهیه خوشبو کننده خانگی برای بوی نامطبوع سرویس بهداشتی و حمام

پنجمین روش برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی، استفاده از خوشبو کننده خانگی است. به راحتی می توانید این خوشبو کننده ها را در بازار بیابید.

مواد لازم برای تهیه محلول خوشبو کننده هوا:

  • آب 3 پیمانه
  • الکل 1 قاشق غذاخوری
  • مخلوط 20 قطره روغن های اکالیپتوس، برنج، اسطوخودوس

برای تهیه این روغن ها می توانید به عطاری مراجعه کنید.

این مواد را با هم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. سپس اسپری را در سرویس بهداشتی و حمام قرار دهید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

اگر بوی سرویس بهداشتی شما شدید است، از این مخلوط استفاده کنید:

  • آب
  • سرکه سفید
  •  مخلوط روغن اکالیپتوس و نارنج

6.استفاده از جوش شیرین در قسمت نامطبوع سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از موارد خوشبو کننده سرویس بهداشتی و حمام استفاده از جوش شیرین است.  به خوبی می تواند بوی نامطبوع را جوش شیرین از بین ببرد. برای از بین بردن بوی بد چاه دستشویی و جاهای دیگر نیز جوش شیرین کاربرد دارد. برای تاثیر بیشتر جوش شیرین آن را با آب و نمک مخلوط کنید. این مخلوط را در جاهای نامطبوع موردنظر استفاده کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله نظافت اجاق گاز پیشنهاد می شود.

شمع در سرویس بهداشتی

7.استفاده از تکه های لیمو

یکی از دلپذیرترین و خوشبوترین میوه ها لیمو است. یکی از خوشبوکننده طبیعی برای معطر نگه داشتن سرویس بهداشتی و حمام لیمو است. می توانید تکه های لیمو را در گوشه های این فضاها قرار دهید.

به مدت یک تا چند روز این تکه ها محیط را معطر نگه می دارند. بعد از این مدت باید تکه های جدید را جایگزین کرد. همچنین می توانید از اسانس لیمو یا جوشانده آن برای خوشبو نگه داشتن محیط استفاده کرد.

8.استفاده از شمع های خوشبو کننده

روش های از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی و حمام تنوع زیاد دارند. یکی دیگر از این روش ها استفاده از شمع های معطر است. شمع هایی وجود دارند که دارای رایحه های متنوعی هستند. با روشن کردن این شمع ها بوی خوشبو و فوق العاده ای ایجاد می کنند.

خرید محصولات کی چی: دستمال میکروفایبر 3 عددی کی چی

9- سایر روش های از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی 

از دستگاه تصفیه هوا در توالت و حمام استفاده کنید. همچنین می توانید از مایع های شوینده محصولات بهداشتی استفاده کنید. در فضای سرویس بهداشتی نیز می توانید گیاهان معطر قرار دهید.

بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی مانند بوی نامطبوع غذا که گاهی درخانه پخش می شود یک معضل بزرگ برای همه است. دلایل زیادی برای به وجود آمدن این بوها وجود دارد. نکاتی که در منازل باید رعایت شود را در اختیار شما قرار داده ایم. از بین بردن این بو راه هایی دارد که ما در این مقاله بررسی کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما کاربرد داشته باشد. پاسخگوی سوالات و انتقادات شما هستیم.

محصولات آشپزخانه و نظافتی را می توانید از فروشگاه کی چی سفارش دهید.

مطالب مرتبط :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت ایمن

فروشگاه کی چی امکان پرداخت ایمن را برای مشتریان فراهم کرده است.

ضمانت اصل بودن کالا - کی چی

ضمانت اصل بودن کالا

کالاهای کی چی دارای ضمانت اصل بودن هستند.

پشتیبانی 24/7

پشتیبانی تخصصی در هفت روز هفته و شبانه روزی