مقالات

ضدعفونی محل کار از ویروس کرونا

ضدعفونی محل کار از ویروس کرونا

ضدعفونی محل کار شما به این علت مهم است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارید. برای اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، باید سعی کنید که توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت توجه کرد و در محل کارتان به اجرا بگذارید و ضد عفونی محل کار را جدی بگیرید.

از طرفی به دلیل قدرت بالای سرایت پذیری ویروس کرونا، هرگونه رفتار فردی و اجتماعی به ویژه ترددهای غیرضروری و تجمعات بر روند افزایشی یا کاهشی ابتلا به کرونا تاثیر مستقیم دارد.

بنابراین با رعایت توصیه های بهداشتی علاوه بر محافظت از خودتان، احتمال انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه و همسر و کودکانتان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

اقدامات مناسب برای ضدعفونی محل کار

استفاده مکرر از برخی ملزومات و  عدم دسترسی به شستشو مداوم این لوازم، موجب بالا رفتن درصد آلودگی در این محیط خواهد شد.

بنابراین سطوح مثل میزهای کنفرانس، میزهای کار و وسایلی مانند تلفن، صفحه کلید،موس و کیبورد باید مرتباً با مواد ضدعفونی تمیز شوند.

شستشوی مرتب و کامل دست‌ها را انجام بدهید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید.

در محل کار خود ظرف‌های مخصوص ژل ضدعفونی دست‌ها را در جاهای مختلف و در دسترس همگان بگذارید و اجازه بدهید مراجعه کنندگان، پیمانکاران و مشتریان از آب و صابون برای شستشوی دست هایشان استفاده کنند.

در صورت نیاز به برگزاری جلسات، تهیه مواد ضدعفونی قوی با پایه الکل ۷۰ درصد و دستکش یکبار مصرف برای ورود به جلسه در اختیار مدعوین قرار دهید.

همچنین با انتخاب سالنی مناسب و چیدن صندلی‌ها به فاصله ۲ – ۱ متر از هم، حذف وسایل اضافی سالن و روی میز جلسه، پاکسازی و ضدعفونی نمودن سالن و همه سطوح، دستگاه‌ها، دسته و پشتی صندلی، کیبورد، ماوس و میکروفون قبل و بعد از جلسه سرویس بهداشتی در طول روز، این نقطه از محیط کار را به بخشی حساس تبدیل می کند.

از این رو برای کاهش میزان حساسیت وجود آلودگی در آن، رعایت نکات ضدعفونی ضروری است.

انجام ضدعفونی و پاکسازی از آلودگی توسط مواد ضدعفونی کننده با کیفیت در ارتباط با بهداشت ابزار و تجهیزات نیز باید ضدعفونی تمام سطوح که دارای تماس مشترک شامل دیوار و کف، درها، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، آسانسور، تخت، کمد، کابینت، دستگاه‌های کارتخوان، کف پوش‌ها، کلید و پریزها و سایر وسایل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

تمامی موارد بالا از جمله مواردی است که رعایت آن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا الزامی است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ پیشنهاد می شود.

ضدعفونی

رعایت نکات ایمنی در مصرف ضدعفونی کننده ها

استفاده کاربر از ماسک و دستکش وجود تهویه مناسب هوا هنگام کار الزامی می باشد.(ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است).

استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است موجب تشدید بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی شود؛ مواد شوینده شیمیایی روی زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است. افراد هنگام استفاده از شوینده‌ها باید مطمئن شوند که استفاده، نگهداری و دفع این مواد شیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است.

مواد شوینده، ضدعفونی کننده و سفیدکننده را در کمد نگهداری کنید که در آن قفل شده و قابل دسترس افراد بی اطلاع قرار نگیرد. از کار با مواد شیمیایی قابل اشتعال (مانند سیگار) بپرهیزید، زیرا ممکن است همین بی احتیاطی سبب بروز آتش سوزی عظیمی در محل کارتان شود.

هنگامی که از مواد سفیدکننده و انواع اسیدها استفاده می کنید، مراقب باشید که به پوست، چشم و حتی لباس شما نپاشد. در صورتی که حتی قطره ای از آن با چشم شما تماس پیدا کرد، به سرعت چشمتان را با آب فراوان بشویید.

خرید محصولات کی چی: دستمال آشپزخانه رولی سفید کی چی

هرگز مواد شوینده مختلف را با هم دیگر مخلوط نکنید. اگر یک محصول شوینده برای پاک کردن سطحی کافی و کارساز نباشد، ابتدا با دستمال نمدار مواد قبلی را کاملا از روی سطح زدوده، سپس مواد جدید را استفاده کنید.

بهترین مواد ضدعفونی برای پاکسازی محل کار از آلودگی به طور کلی محصولات ضدعفونی کننده و محلول های ضدعفونی که بر پایه درصدی مشخصی الکل باشند، می توانند به راحتی تعداد باکتری‌ها، قارچ‌ها و برخی انواع ویروس‌های غلاف‌دار سطح پوست و سطوح مختلف را در مکان های اداری و عمومی به ‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش دهند. حتی این ظرفیت را دارند که در قالب ضد عفونی کننده صنایع غذایی برای شستشو مواد غذایی و تجهیزات این صنایع مورد استفاده قرار بگیرند.

ویروس کرونا، یک ویروس با غشای چربی است که با حلال های چربی مانند مواد شوینده، صابون ها، الکل (اتانول 70 درصد) به طور کامل غیرفعال می شود.

مزیت استفاده از مواد ضدعفونی رقیق شده

مزیت ضد عفونی کننده های رقیق شده در این است که آماده مصرف هستند و نیازی نیست که پس از خرید بر اساس نسبت های استاندارد شروع به آماده سازی آنها کنید.

شما می توانید با توجه به نیاز و کاربری خود هر کدام از ضدعفونی کننده های مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات ابتدا گامی در راستای خودمراقبتی و حفظ سلامتی خود و خانواده برخواهیم داشت و در وهله بعد از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، حفاظت خواهیم کرد.

محصولات آشپزخانه و نظافتی را می توانید از فروشگاه کی چی سفارش دهید.

مطالب مرتبط :

محصولات پیشنهادی :

یک فکر در مورد “ضدعفونی محل کار از ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت ایمن

فروشگاه کی چی امکان پرداخت ایمن را برای مشتریان فراهم کرده است.

ضمانت اصل بودن کالا - کی چی

ضمانت اصل بودن کالا

کالاهای کی چی دارای ضمانت اصل بودن هستند.

پشتیبانی 24/7

پشتیبانی تخصصی در هفت روز هفته و شبانه روزی