مقالات

نظافت اجاق گاز

نظافت اجاق گاز

اجاق گاز هنگام آشپزی پر از لکه و چربی های مزمن می شود که شاید به راحتی از بین نرند. به گونه ای که  اگر شما تنها چند بار در هفته غذا  بپزید، اجاق گازتان کثیف می شود؛ اما راه حل هایی وجود دارد که برای تمیز کردن این لکه ها بی نظیر است که به سرعت و آسانی برای نظافت اجاق گاز می توان استفاده کرد.

موارد مهم قبل از نظافت اجاق گاز 

قبل از اینکه شروع به نظافت اجاق گاز خود کنید، لازم است که به چند نکته توجه کنید، زیرا هر کدام از این موارد می‌توانند در روند نظافت اجاق گاز تغییر ایجاد کنند.

  1. آیا اجاق گاز شما دارای ویژگی تمیز کردن خودکار است؟
  2. نوع اجاق گازتان گازی است یا برقی؟
  3. کدام قسمت‌های گاز قابلیت جدا شدن دارند؟

خرید محصولات کی چی: دستمال حاوی کف پنهان کی چی

نکات مهم برای کمتر کثیف شدن اجاق گاز

1. هیچ وقت ابتدای غذا به آن ادویه اضافه نکنید تا به هنگام جوش آمدن ادویه ها روی سطح گاز نریزد.
2. هنگام آشپزی از یک بشقاب برای کفگیر و ملاقه ها استفاده کنید تا تکه های غذا روی گاز ریخته نشود.
3. جعبه دستمال کاغذی کنار گاز گذاشته تا هنگام کثیف شدن آن را بلافاصله پاک کنید.
4. هنگام درست کردن ماکارونی یا برنج روی قابلمه از کفگیر چوبی استفاده کرده تا اگر موقع جوشیدن حواستان به غذا نبود، سر نرود.
5. اگر مواد غذایی در فریزر دارید و می خواهید آن را سرخ کنید، بعد از ریختن درون ظرف حتما درب آن را بسته تا قطرات روغن به اطراف پخش نشود.

مزیت استفاده از مواد صنعتی مخصوص نظافت اجاق گاز

از جمله محصولات جدید ارائه شده به بازار، مواد تمیزکننده اجاق گاز هستند که عملکرد رضایت بخشی نیز دارند. لذا در صورتی که به این مواد دسترسی دارید، پیشنهاد می کنیم که استفاده از آنها را نیز مدنظر قرار دهید.

شما برای انجام این قسمت تمام قسمت های جدا شونده از جمله مشعل ها  و میله نگهدارنده و… را جدا کنید. حال پاک کننده مورد نظر را روی تمامی سطح اجاق گاز اسپری کرده و بگذارید که حداقل چند ساعت ماده روی آن باقی بماند.

سپس با استفاده از آب داغ و یک دستمال اقدام به شستشوی سطح اجاق گاز کنید تا هیچ لکه ای باقی نماند. تمیز کردن اجاق به طور مرتب، کمک می کند تا به راحتی تمیز شود هر چه زمان تمیز کردن اجاق و وسایل آشپزخانه را به تاخیر بیندازید، لکه ها سخت تر می شوند. تمیز نگه داشتن آن از دیدگاه زیبایی شناختی و عملی بسیار مهم است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله ضدعفونی محل کار از ویروس کرونا پیشنهاد می شود.

نظافت اجاق گاز

ویژگی مهم یک محصول پاک کننده مخصوص احاق گاز

مهم ترین ویژگی پاک کننده‌های شیمیایی مختص اجاق گاز که آن را برای مردم به ویژه بانوان جالب کرده، قدرت و سرعت آنها است. همه‌ بانوان دوست دارند هرچه سریع تر سطح چربی را پاک و تمیز کنند.

به کمک پاک­ کننده های مخصوص اجاق گاز، می‌­توانید در وقت تان صرفه جویی کنید. و با مطالعه دستورالعمل درج شده پاکیزگی را به محیط آشپزخانه به ارمغان بیاورید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ پیشنهاد می شود.

موارد مهم در نظافت اجاق گاز

  • اگر اجاق گاز شما شیشه ای است هیچ گاه نگذارید اثر چربی ها و لکه ها روی اجاق گاز ماندگار شود، برای تمیز کردن آنها هر چه سریع تر از پاک کننده مخصوص گاز استفاده کنید.
  • اگر اجاق گاز شما استیل می باشد، استفاده از گاز پاک کن های مخصوص که در دو نوع مایع و کرمی عرضه می شود، می توان از شر چربی های ماندگار و لکه ها و سوختگی های مقاوم خلاص شد.
  • باید حواستان باشد که هیچ بخشی از گاز مرطوب و خیس باقی نماند. قسمت‌هایی را که داخل آب و صابون قرار داده‌اید، بگذارید تا کاملا خشک شوند. همچنین بعد از تمیز کردن رویه‌ گاز با یک دستمال خشک نم آن را بگیرید.
  • هنگامی که شعله‌ اجاق گازتان را روشن می‌کنید، گاهی تمام حفره‌هایی که باید از آنها شعله بیرون بزند کار نمی‌کنند و از یک دایره قسمت‌هایی از آن خالی و بدون شعله است. دلیل این موضوع مسدود شدن حفره‌های آتش است. برای تمیز کردن این قسمت‌های فلزی که قابلیت جداسازی دارند، آنها را جدا کرده و از خرده‌های خشک شده‌ غذا بزدایید.
  • برای از بین بردن خط و خش‌ها می‌توانید از پولیش‌های مخصوص سطوح فلزی نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید تا مناسب ترین پولیش را با توجه به جنس اجاق گازتان انتخاب کنید. پولیش را باید با یک پارچه نرم بصورت دوارنی روی سطح فلزی اجاق گاز بکشید. بعد از اتمام، پولیش اضافی بروی سطح را با یک پارچه تمیز، بردارید و بگذارید تا چند دقیقه بماند. درنهایت سطح را کاملا تمیز و خشک کنید.
  • با یک دستمال کاغذی مرطوب، هر گونه خرده و تکه هایی از غذاها را پاک کنید.
  • به یاد داشته باشید که گاز را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا مجبور نباشید خیلی شدید و سخت و عقی به تمیز کردنش بپردازید.

به هیچ عنوان برای تمیز کردن سطوح فلزی از برس‌های سخت و سیمی و حتی اسفنج‌های زبر استفاده نکنید. این کار باعث خراشیده شدن سطوح فلزی می‌شود. در این گونه موارد استفاده از دستمال و پارچه نرم بهترین راه حل است.

محصولات آشپزخانه و نظافتی را می توانید از فروشگاه کی چی سفارش دهید.

مطالب مرتبط :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت ایمن

فروشگاه کی چی امکان پرداخت ایمن را برای مشتریان فراهم کرده است.

ضمانت اصل بودن کالا - کی چی

ضمانت اصل بودن کالا

کالاهای کی چی دارای ضمانت اصل بودن هستند.

پشتیبانی 24/7

پشتیبانی تخصصی در هفت روز هفته و شبانه روزی